Arkas Piri Reis Lisesi'nde Teknoloji Odaklı ve Etik Eğitim
Arkas Piri Reis Lisesi olarak, öğrencilerimizi çağın gerektirdiği 21. yüzyıl becerileriyle donatmak için eğitim teknolojilerini tüm süreçlerimize entegre ediyoruz. Okulumuzun dijital altyapısı tamamen Apple teknolojileriyle uyumlu olup, Bring Your Own Device (BYOD) sistemi kapsamında her öğrencimiz derslere kişisel iPad’i ile katılmaktadır. Öğretmenlerimiz, Apple Teacher gibi sertifikasyon programlarıyla sürekli gelişerek teknolojiyi eğitimde etkin şekilde kullanma konusunda yüksek yetkinlik kazanmaktadır. Bu yenilikçi öğrenme ortamı, öğrencilerimizin yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerini desteklemekte, onları dijital çağa uyumlu bireyler olarak yetiştirmektedir.
Eğitim felsefemizin temelinde, öğrencilerimizi yalnızca teknoloji kullanıcıları değil, aynı zamanda teknolojiye yön veren ve etik değerleri özümsemiş bireyler olarak yetiştirmek yer alır. Bilişim teknolojileri derslerimizde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatını ve MEB müfredatında yer alan modülleri takip etmekteyiz. Bu derslerde edindikleri temel bilgi ve becerileri pekiştirmek amacıyla, Common Sense içeriklerini proje çalışmalarında ve disiplinler arası etkinliklerde aktif olarak kullanmaktayız. Bu sayede öğrencilerimize eleştirel medya okuryazarlığı, güvenli internet kullanımı ve çevrimiçi etik ilkeler konusunda güncel ve kapsamlı bir eğitim sunuyoruz. Teknoloji kullanımında öğrencilerimize veri gizliliği ve etik sorumluluk bilinci aşılıyor ve yapay zekâ gibi yenilikçi araçları da bilinçli ve amaç odaklı bir şekilde öğrenme süreçlerine dahil ediyoruz.
Yapay zekâ destekli uygulamalarımız, öğrencilerimizin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlanmış öğrenme deneyimleri sunmamıza ve ölçme-değerlendirme süreçlerimizi daha nesnel ve şeffaf kılmamıza yardımcı oluyor. Bu sayede öğretmenlerimiz, gerçek zamanlı veriler ışığında her bir öğrenciye yönelik daha kişiselleştirilmiş geri bildirim ve rehberlik sağlayabiliyor. Tüm bu teknolojik yenilikleri uygularken, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) başta olmak üzere, etik ilkelere, algoritmik adalet ve şeffaflık prensiplerine bağlı kalıyoruz. Öğretmen-öğrenci etkileşimini ve öğretmenin rehberlik rolünü daima merkeze alarak öğrencilerimizin yapay zekâyı bir rakip değil, birlikte çalışılan faydalı bir araç olarak görmelerini sağlıyoruz. Sonuç olarak, eğitim teknolojileri alanındaki tüm adımlarımız teknolojiyle uyumlu, etik değerlere bağlı, yaratıcı ve girişimci bireyler yetiştirme vizyonumuzun bir parçasıdır.